Size is font:
A A A
Site color:
Ц Ц Ц
Show images:
На сайте присутствует голосовой помощник
Вам необходимо выделить текст и нажать на кнопку громкости
Режим доступности
Size is font:
A A A
Site color:
Ц Ц Ц
Show images:
На сайте присутствует голосовой помощник
Вам необходимо выделить текст и нажать на кнопку громкости
Log In
Cканируйте QR-код, камерой вашего телефона
Cканируйте QR-код, камерой вашего телефона
Cканируйте QR-код, камерой вашего телефона
Войти в BCC Business
Осторожно, мошенники!

Узнайте как обезопасить себя и свои финансы

Тот, кто просит вас это сделать — МОШЕННИК

Установить приложение на телефон на подобие Team Viewer и Any Desk или другие программы удаленного доступа
Снять кредит в банкомате и положить деньги на свою/чужую карту или электронный кошелек
Ваши конфиденциальные данные (карты, CVC/CVV-код и коды из SMS)
Перевести деньги на «страховую ячейку», по предлогом, что деньги надо «застраховать»
Утверждают, что 3-лицо пыталось оформить займ и предоставили ваши документы
Подождать и переключают якобы на сотрудников безопасности
Не звонить в банк, т.к. в банке работают мошенники
Оформить денежный кредит
  • Все сообщении для регистрации и подтверждении приходят по SMS от имени «BCC.KZ»
  • Об изменениях в продуктах и сервисах мы сообщаем на официальных страницах BCC.KZ и в социальных сетях
Что делать, если вам позвонили МОШЕННИКИ и утверждают, что:
  • На вас хотят оформить кредит
  • Ваш счет хотят взломать и украсть ваши деньги с вашего счета
  • 3-лицо пытается оформить кредит на Вас и предоставил ваши документы (нотариально заверенные)
Ни в коем случае не переводите деньги!
  • НЕ предоставлять никаких данных и бросить трубку
  • НЕ паниковать
  • Перезвонить в Банк для уточнения и разъяснения данной ситуации (контакты ниже)
  • Не принуждает Вас сообщать конфиденциальные данные
  • Для подтверждения, что разговаривает с клиентом – спрашивает ФИО клиента/кодовое слово
  • Уточняют, сами ли вы совершаете операцию. Ответ: да или нет

Безопасность клиентов в цифровой среде

Пожалуйста, ознакомьтесь с видео

FAQ: Customer inquiries regarding credit fraud

According to the Law of the Republic of Kazakhstan “On Banks and Banking Activities” (Article 34, p. 15, effective from 02.09.2025), the Bank is required to:

1) suspend the accrual of interest and/or loan penalty;

2) suspend debt collection and claim-related work

in cases where the customer is recognised as a victim of a criminal offence related to the fraudulent obtaining of a bank loan.

To ensure proper processing of the application, the customer should submit :

1) A resolution from the authorized body recognizing the individual as a victim in a criminal case;

2)A submission recommending measures to eliminate circumstances that contributed to the criminal offense;

3) A court decision related to the fraud case.

1)They submit only a verbal statement or a simple written complaint without attaching supporting documents.

2) They attach documents unrelated to the case (e.g., a police visit report without a procedural decision).

3) They confuse fraud in the issuance of a loan with other grounds (e.g., financial difficulties, job loss).

4) They assume that filing a police report automatically obliges the Bank to suspend interest accrual and collection.

5) They provide documents that do not include the loan amount or the name of the specific bank, making it difficult to identify the fraud as related to our Bank).

1)Prepare a formal application addressed to the Bank, clearly stating the nature of the request.

2)Attach all required supporting documents (e.g., resolution, submission, or court decision).

3)Ensure the documents accurately specify the loan amount and the bank where the loan was issued.

4)Verify that the documents are issued by an authorized body and include all necessary details (date, reference number, signature, stamp).

5)Submit the application through the Bank’s official channels (branch, online banking, call center — depending on available options).

Yes, the Bank may refuse if:

1)The required documents are not attached

2)The submitted documents do not confirm that the customer has been officially recognized as a victim in a criminal case

3)The documents do not allow identification of the loan and the bank where it was issued

4)The application does not comply with legal requirements.

In such cases, the customer will receive a substantiated refusal with clarifications.

The Bank is required to suspend the debt collection and interest accrual no later than 3 calendar days from the date of proper supporting documents receipt.

Более подробноможно ознакомиться на сайте

В случае подозрительного звонка или сообщения перезвоните в Банк по телефонам:

Для физических лиц

С мобильного телефона 505 Бесплатно

Для юридических лиц

С мобильного телефона 605 Бесплатно 

Поиск по сайту
We use cookies
We use cookies to improve website performance and your user experience
Back
Cookie settings
We use cookies to improve website performance and your user experience
Essential cookies
Always active
These Cookies do not gather information about you that could be used for marketing purposes, and do not remember when you have been on the Internet. You can disable these Cookies by changing your browser settings, but this may affect the functioning of our website when interacting with our website.
Non-essential cookies
Analytics cookies: help improve the user experience and ensure that any information provided to you matches your interests and preferences. The cookies collect information in a way that does not directly identify anyone.