Кредит алуға келген клиентке Банк кредит беруден бас тартуы мүмкін. Кредит неге мақұлданбайды? Негізгі себептерінің бірі – нашар кредит тарихы (КТ). Бұл термин кредит алушы бұрынғы кредиттік міндеттемелерін қалай орындағаны: қанша және қандай сомаға қарыз алғаны, ай сайынғы төлемін уақытылы төлегені, берешегінің болғаны не болмағаны туралы барлық мәліметті қамтиды. Осы ақпараттың негізінде банк клиенттің сенімділігі туралы және оған қарызға қаражат беріп, оның қайтарылуына сенімді болуы туралы шешім қабылдайды.
Әр банк мекемесінде нашар кредит тарихы туралы түсінік әртүрлі. Мысалы бір банк клиенттің қарызы көп болса (тіпті кешіктіріп төлеу жағдайлары болмаса да) КТ нашар деп санауы мүмкін. Ал басқа қаржылық мекемеде кешігіп төлеу жағдайлары белгі болуы мүмкін. Үшінші банк кредит бойынша тек бір рет кешіктіріп төлеу жағдайы болса, клиентті тіпті «кешіре» салуы мүмкін.
Қазақстанда кредит тарихын қалай жақсартуға болады? Ол қаншалықты жиі жаңартылады? Кредит тарихын қайдан білуге болады?
#IronCard – жоғары мәртебе
Жайлылық пен эксклюзивті бағалаушыларға арналған карта
Елде КТ жөніндегі барлық мәселемен арнайы бюро – Мемлекеттік кредиттік бюро (МКБ) және Бірінші кредиттік бюро (БКБ) айналысады. Деректерді сақтау мерзімі 5 жыл және олар үнемі жаңартылып тұрады. Кредит тарихы қаржы мекемелері мен басқа мекемелер беретін мәліметтердің негізінде жаңартылады. Кредит тарихын жою жолы жоқ, ол жердегі ақпаратты жою немесе түзету мүмкін емес. Кредит тарихын қалпына келтірудің жалғыз ғана «іске асыруға болатын» жолы – жаңа кредиттік өнімдер бойынша барлық міндеттемені орындау.
Алдымен КТ «сапасына» тек төлем мерзімін кешіктіру (әдетте 90 күннен астам) әсер етпейтінін ескеру қажет. Банкті коммуналдық қызметтер бойынша берешектің болуы, төленбеген салық пен айыппұл қызықтырады. Клиент банкрот болып, банкте бұл мәртебе туралы нақты ақпарат болмаған жағдай да алаңдатады. Дұрыс емес ақпарат беру маңызды ақпаратты жасыру әрекеті болып саналады, бұл клиенттің адал емес екенін көрсетеді.
Кешіктірілген төлем тарихыңызда міндетті түрде «дақ» болмайтынын ескеріңіз. Бюро төмендегі жағдайда клиентті «оңалтады»:
Кредит тарихының рейтингін қалай жақсартуға болады? Келесі ұсыныстарды пайдаланыңыз:
Мұндай жағдайлар жиі болмағанымен кейде болып тұрады: кредит тарихы жүйе қателерінен «бұзылады». Мысалы, кредит баяғыда төленген, бірақ оның берешегі әлі тұр. Кешіктірілген төлем «ақталған», бірақ бұл КТ-де жазылмаған. Немесе қарыз алушының жеке мәліметтері мүлде дұрыс емес. Көбінесе мұндай қателердің себебі техникалық ақау немесе алаяқтық әрекет (біреу клиенттің дербес деректерін пайдаланды) болады.
Қауіп-қатерді азайту үшін кредит туралы ақпаратты қадағалау керек. Кредит тарихы туралы ақпаратты қалай алуға болады?
Құжатты мұқият оқып шығыңыз. Егер сіз қандай да бір дәлсіздік тапсаңыз, бюроға арыз беруіңіз керек. Мамандар құжатты қарап, ақпарат берушіге сұранысты қалыптастырып, тексеру жүргізеді. Бұл қызметке ақы төлеудің қажеті жоқ.
Ақпаратты берген банк мекемесі қате жіберген жағдайда, мамандар өзгеріс енгізіп, түзетілген құжатты бюроға ұсынады (бұған 10 күн беріледі). Егер дәлсіздік бюроның өз жұмысына байланысты туындаса, қызметкерлер ақпаратты түзетіп, клиентке дұрыс есепті жібереді.
Кредиттік #картакартамен қаржыны басқарыңыз
7 000 000 ₸ дейін лимит, ақшамен қайтарылатын кэшбэк, bcc smart арқылы бөліп төлеу, тегін шығару және қызмет көрсету
Есептегі дәлсіздіктердің себебі көбіне әлдеқайда қарапайым – деректер жаңартылып үлгермеді. Сондықтан Қазақстанда кредит тарихы қашан жаңартылатынын білген жөн:
Нашар КТ-мен кредит алу мүмкіндігі жоқтың қасы болғанымен Қазақстанда кредит тарихын тазарту мүмкін емес. Қарыз алушының өзін оңалтудың жалғыз жолы – жаңа кредит өнімдері бойынша өз міндеттемелерін дәл және уақытылы орындау. Бұл ірірек сомаға өтінім бергенде кредит алу мүмкіндігіңізді арттырады.